مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

آینده آموزش و پرورش چگونه خواهد بود؟

بعضی‌ها با بدبینی معتقدند آینده آموزش‌وپرورش چندان روشن نیست. اما، چگونه می‌توانیم این آینده را پیش ‌بینی و خود را برای تحولات آتی آماده کنیم؟

با توجه به اخبار و شرایط، چهار تغییر بزرگ را در آینده آموزش‌وپرورش می‌توان پیش‌بینی کرد. ما در مدارس و دانشگاه‌ها شاهد این تغییرات خواهیم بود زیرا اقتصاد و فرهنگ ما نیز تغییر را از ما طلب می‌کنند.

این چهار پیش‌بینی بزرگ برای آینده آموزش‌وپرورش در زیر آمده‌اند:

1. آموزش عالی تخصصی

در یک نظرسنجی، دلیل اصلی ورود به دانشگاه برای آمریکایی‌ها کسب مهارت‌ها و دانش لازم برای یک حرفه است. این به‌مراتب بالاتر از کسب یک آموزش جامع و یا تبدیل‌شدن به یک شهروند آگاه بود. باگذشت زمان، ما بیشتر عمل‌گرا می‌شویم. می‌خواهیم کاری را انجام دهیم که نتیجه خوبی می‌دهد. ما می‌خواهیم برای آنچه نتیجه خوبی می‌دهد پول پرداخت کنیم. و در حال حاضر، بازار کار نیاز به مهارت‌های ویژه دارد. بر اساس نیازهای عملکردی، ما درس‌های غیرضروری را حذف کرده و دروس اجباری را موردبازنگری قرار می‌دهیم. ما شاهد دانشکده‌ها و مدارسی خواهیم بود که دوره‌های آمادگی ویژه‌ای برای شغل‌ها و حرفه‌های خاص ارائه می‌دهند.

2. کلاس‌هایی مبتنی بر حل مسئله و تنظیم‌شده بر اساس نیاز دانش‌آموز

آموزش فعلی ما نمی‌تواند ادامه یابد. حدود یک‌سوم نوجوانان در ایالات متحده ترک تحصیل می‌کنند، یعنی روزی 7000 نفر، یا به عبارتی 1.2 میلیون دانش‌آموز در سال. اغلب مواقع نیز این مسئله تقصیر آنان نیست. ما نتوانسته‌ایم موضوعات مفید را به شکلی جذاب برای دانش‌آموزان قرن بیست و یکم ارائه بدهیم. در آینده شاهد کاربرد دستگاه‌های قابل‌حمل (همراه) توسط دانش‌آموزان خواهیم بود، که به مطالعه موضوع می‌پردازند درحالی‌که معلم نیز می‌تواند صفحه‌نمایش آن را دیده و بر پیشرفت آن‌ها نظارت داشته باشد. این روش بر اساس سرعت عمل هر دانشجو خواهد بود. کلاس‌ها بر اساس مسائل طراحی می‌شوند و نه به شکل موضوعی. کودکان و نوجوانان به حل مسائل دنیای واقعی می‌پردازند که علایق آنان را تحریک خواهد کرد.

3. آموزش عالی کم‌هزینه برای همگان

تا سال 2020، 65 درصد از همه شغل‌ها نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارند. متأسفانه بیش از یک‌سوم دانش‌آموزان در دانشگاه به درس‌های پیشرفته‌تر نیازمند هستند. علاوه بر این، هزینه تحصیلات تکمیلی در بالاترین سطح خود قرار دارد. یک فارغ‌التحصیل به‌صورت متوسط 26600 دلار بدهی به شکل وام دانشجویی دارد. 80 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند تحصیلات در برابر این میزان بدهی نمی‌صرفد. چگونه می‌توان آن را بهبود بخشید؟ امروزه شاهد رشد کلاس‌های آنلاین معتبر و بسیار جذاب هستیم. استادان از استنفورد، ییل، پرینستون با این دوره‌های گسترده، آزاد و آنلاین مرتبط هستند و میلیون‌ها نفر در حال ثبت‌نام هستند. آن‌ها در دسترس و مقرون‌به‌صرفه یا رایگان هستند.

4. ارزشمندترین مهارت‌ها: تفکر انتقادی و رهبری

تفکر انتقادی تقریباً یک هنر گمشده است و درنهایت، آموزش‌وپرورش متوجه خواهد شد که باید این عنصر ضروری را در جامعه ما تدریس کرد. در حال حاضر نیز دلیل شماره یک ذکرشده برای اهمیت دانشگاه است. همین مسئله برای رهبری نیز صادق است. با افزایش خبرهای روزافزون درباره رهبری‌های نادرست، دانشگاه‌ها این مهارت را در صدر برنامه‌های خود قرار خواهند داد.

پیش‌بینی‌های شما درباره آینده آموزش‌وپرورش چه خواهد بود؟


منبع:

منبع: قلم چی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.