مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

بنویس

یکی از همکاران به من گفتند"بنویس". قطعا با توجه به سابقه ایشون در مقاله نویسی حدس زدم که منظورشون نوشتن مقاله ست. ولی ایشون تکرار کردن"همه چیز رو بنویس,هرچیزی که توی ذهنت میگذره رو یادداشت کن و ذهنت رو همیشه برای دریافت مطالب جدید و مفید اماده کن"

من تصمیم دارم این سخن رو در قالب وظیفه ی یک دانش اموز بازنویسی کنم و توصیه ی موثر خودم رو به دانش اموزان بکنم:"بنویسید"

با نوشتن ذهنیات و ذکریات خودتون میتونید حواستون رو معطوف به درس کنید وخواسته هاتون رو بهتر بشناسید.هدف هاتون رو بنویسید.توانایی ها و حتی داشته هاتون رو بنویسید و از اونا انرژی و انگیزه بگیرید.حتی نوشتن نقاط ضعفتون میتونه شما رو در بهتر کردن و تصحیح ضعف ها کمک کنه.نوشتن هدف هاتون قبل از درس خوندن اونا رو به عملی شدن سوق میده..نوشتن یکی از بهترین روش های درس خوندن هم هست.زمانی که مطلب درسی رو توی برگه و یا جزوه خودتون مینویسید اونارو ملکه ذهنتون میکنید.این ایده ی اثبات شده در تایم امتحانات خیلی کارآمده.

توصیه ی من به تمام دانش اموزان اینه که هربار درس میخونید و توی تابستون مطالب سال قبلتون رو مرور میکنید,نکته برادری کنیدو سر فصل ها و تمام مطالب مهم و پرتکرار رو بنویسید.اینجوری یک دفترجامع د ارید که علاوه بر اینکه با نوشتن باعث شدید تمام مطالبش توی ذهنتون بمون,هربار که نیاز به مرور داشتید میتونید از نکته برداری هاتون استفاده کنید.

هربار که یکی از اهداف کوتاه مدتتون رو یادداشت میکنید به هدف نهاییتون یک قدم نزدیک تر میشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.