مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

مشاوره و یادگیری درسی

هفته اول مهر، مرور نکاتی ساده ولی کاربردی

هفته اول مهر است و دوست دارم نکاتی را که بنظر ساده ولی کاربردی می آید را با هم مرور کنیم

هفته اول مهر، مرور نکاتی ساده ولی کاربردی

صبح بخیر و صبحانه ای بدون استرس

این روزها نقش پر رنگ تکنولوژی در زندگی قابل مشاهده است .استفاده مناسب از تکنولوژی کمک می کند تا در مواردی تنش بین پدر ، مادرها و بچه ها کمتر شود یکی از آن ها که هر روز تکرار می شود بیدار شدن در ساعتی مناسب است ، بچه ها باید زمان بیدار شدن حاضر شدن ومیل کردن صبحانه را در نظر بگیرند ، این هفته کاملا مناسب است برای تخمین زمان آماده شدن و تشویق بچه ها به تنظیم ساعت یا موبایل ، آماده کردن یه صبحانه خوشمزه و همراهی کردن اعضای خانواده میتواند شرایط دلپذیری را ایجاد کند ، پس تا زمانی که فرزندتان دارد آماده میشود شما هم یک صبحانه لذیذ آماده کنیدو منتظر او باشید تا به بقیه ملحق شود. و صبح بخیری در کمال مهر و محبت را دریافت کنند و یک صبحانه کامل همراه با خوشحالی میل کند و اگر کمک در زمینه حاضر شدن نیاز داشت از پدر یا مادر خود طلب کنند و بعد راهی مدرسه شوند .

نکته : اولیای عزیز عجله نکنید ، هفته اول با توجه به شرایط ویژه ای که دارد مناسب است برای تمرین بچه ها اگر یک مقدار بچه ها در حاضر شدند کند بودند زیاد نگران نباشید زیرا که عجله کردن باعث هدر رفتن بیشتر وقت می شود .

توجه : اشیایی را که فرزندتون فراموش کرده است بدون متهم کردن، به او بدهید مطمئن باشید اثری بسیار جادویی دارد.

رفتن به مدرسه

حتما از قبل برنامه ای برای رسیدن فرزندتان به مدرسه در نظر گرفته اید که زمان بندی آن هم نیاز به تخمین دارد که قطعا روز اول خیلی دقیق نخواهد بود.

نکات لازم در مورد حقوق فرزندتان در هر وسیله نقلیه ای را به او آموزش دهید:

حقوق فرزندتان در سرویس مدرسه :

 مناسب بودن فیزیک صندلی سرویس مدرسه

اطمینان از درست بودن کمربند ایمنی صندلی کنار راننده سرویس مدرسه

سرعت مناسب سرویس مدرسه در حین رانندگی

مودب بودن راننده سرویس مدرسه و فحاشی نکردن در مسیر

رعایت اصول رانندگی توسط راننده سرویس مدرسه

عدم استعمال سیگار توسط راننده سرویس مدرسه

پخش مناسب موزیک یا مطالب از سیستم صوتی سرویس مدرسه با توجه به سن بچه ها

که در صورت عدم رعایت هر کدام از موارد بالا فرزندتان براحتی آن ها را با شما درمیان بگذارد یا مستقیم و مودبانه به راننده سرویس خود تذکر دهد.

هر گونه توافقی که با مدرسه شده است ، به اطلاع فرزندتان برسانید ، مثلا اگر قرار است سرویس مدرسه فرزندتان را تا سر کوچه برساند یا مستقیم به دست شما این موارد را با فرزندتان در میان بگذارید.

 

انتخاب لباس مدرسه

حتما لباس های فرم مدرسه به دستتان رسیده و از قبل با مدرسه برنامه ریزی کرده اید که حداقل دو دست لباس فرزندتان برای سال تحصیلی خود داشته باشد ، فلسفه لباس مدرسه قاعدتا بر این مبناست که لباسی راحت و منظم که نباید خیلی گران قیمت باشد تا بچه ها نگران نباشند که لباسشان در حین بازی و ورزش کثیف شده است تا بچه ها با آرامش و خیال راحت به فعالیت های خود بپردازند و سلامت روانی شان تامین شود.

پول توجیبی

مخارج روزانه فرزندتان را تخمین میزنید و مبلغی را بصورت میانگین ماهیانه یا روزانه به او می دهید نکته ای که قابل توجه است  این است که این مبلغ اهرم فشار برای بچه ها نباید تلقی شود که در پرداخت آن بی توجهی صورت گیرد که کم یا زیاد بدون حساب و کتاب پرداخت شود ، و باید اصول منطقی را با توجه به نیازهای بچه ها طی کند.

 

تکالیف مدرسه

بهتر است از همین آغاز سال تحصیلی بچه ها متوجه باشند که وظیفه انجام تکالیف برعهده خودشان است و اگر انجام ندهند مورد بازخواست معلمشان قرار میگیرند نه شما و در موارد باید یاد بگیرند برای انجام تکالیفشان باید مدام در تکاپو باشند، و شما در این مورد ها بهتر است این موضوع را شفاف کنید.

منبع :مدرسه کلوب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.